maj 04 2008

Chevrolet Corvette ZR1


Komentarze: 0
Pierwsze ZR1 pojawiło się w 1990 roku i dzięki wkładowi europejskich inżynierów Lotusa jako najmocniejsza wariacja modelu rozwijało 375 KM (potem już 405) i wyposażone było w aktywne zawieszenie, które znacznie poprawiło zachowanie się na drodze. Tak było w czwartej generacji amerykańskiego klasyka. W szóstej ZR1 powraca do gry, będąc w przybliżeniu tym samym, co poprzednik... razy odpowiedni przemnożnik.

Tym razem bez wkładu gwardii specjalistów ze starego kontynentu postawiono sobie za cel wyciśnięcie z jednego litra okrągłych 100 koni mechanicznych. W sumie z ręcznie budowanego silnika, w który wszczepiono kompresor uzyskiwane ma być ponad 620 KM! Żadne seryjne Covette nie dysponowało do tej pory taką mocą. Z06 ma jej o przeszło sto mniej (i to z 7 litrów) a podstawowy model ledwo przekraczał cztery setki przy 6-litrowym silniku. W obu przypadkach jest to jednak moc naturalna uzyskiwana bez wspomagaczy. Na tej wartości przewaga ZR1 nad pozostałymi modelami generacji C6 się nie kończy. Dzięki szerokiemu zastosowaniu elementów z lekkich i wytrzymałych włókien węglowych (fotele, dach, przednia maska) auto jest tylko o niespełna 100 kilogramów cięższe niż Z06, co w rezultacie daje znakomity współczynnik masy do mocy - na 1 KM przypadają tylko 2,4 kilogramy. Imponuje także moment obrotowy: grubo ponad 800 Nm! Wobec takiego stanu rzeczy nie mogło obejść się bez nowej, mocniejszej skrzyni biegów oraz dwudyskowego sprzęgła. Ręczna przekładnia w przeciwieństwie do słabszych modeli zamiast pięciu przełożeń ma sześć.
monisiabikerka : :
Do tej pory nie pojawił się jeszcze żaden komentarz. Ale Ty możesz to zmienić ;)

Dodaj komentarz